Vi behöver bara ringa ett samtal och så löser sig allting, det är extremt viktigt för oss.

Vi hade en annan leverantör tidigare. I samband med att vi växte så var det naturligt att sondera marknaden. Utifrån våra behov så landade vi i att HLL var bäst för oss.

Alexander Ribbenstrand, Saneco Bygg

Alexander Ribbenstrand, Saneco Bygg

Berätta lite om Saneco Bygg och vilken typ av arbeten gör ni?

Saneco är ett nytänkande företag. Vi har investerar mycket i vårt humankaptial och vill ha så mycket kompetens som möjligt internt i ett kvalitetsäkringssyfte. Vi jobbar företrädesvis med försäkringsskador och ROT-entreprenader. Mycket av vårt fokus läggs på kommunikation där vi försöker skapa synergier i hela värdekedjan.

 

Vilken är din roll i företaget?

Alexander utgår från kontoret på Lidingö.

Jag har en relativt bred roll där jag primärt ansvarar för Rivnings och Saneringsavdelningen, vi är ett härligt gäng på 12 personer. Jag har även hand om verktygshanteringen, inköp och upphandling av förbrukningsmaterial, samt ansvarar för hela bilflottan. Där vet man aldrig vad det innebär när det är 50 bilar ute och snurrar. När jag började för 3,5 år sedan var vi 13 personer, i dag är vi ca 70 anställda, så det har hänt en hel del.

 

Hur kom det sig att HLL blev er maskinuthyrare?

Vi hade en annan leverantör tidigare. I samband med att vi växte så var det naturligt att sondera marknaden. Utifrån våra behov så landade vi i att HLL var bäst för oss.

 

Varför hyra, och vad?

Vi har en stor egen maskinpark, men då vi har många projekt pågående samtidigt så är det nödvändigt för oss att kunna komplettera. Då är det smidigt för oss att hyra, och hos HLL får vi alltid maskiner som är väl omhändertagna.

 

Hur ser samarbetet ut?

Jag tycker att det fungerar bra. Vi har en säljare och en ”hemmadepå” dit vi ringer när vi behöver boka maskiner. Vi utgår från Lidingö där kontoret ligger så Värtan har blivit den depå vi besöker mest.

 

Vad känner du till om HLLs tjänster?

Att ni har utbildningar via Jobsafe.

 

Vad tycker du utmärker HLL som uthyrare?

Servicen och maskinerna. Det är sällan vi behöver byta maskin, de är i så bra skick. Vi behöver bara ringa ett samtal och så löser sig allting oavsett vad vi behöver hjälp med och det är extremt viktigt för oss.

 


 

Hyrkorgen